Wycinanie DPF

Tajemnicą poliszynela jest w naszym kraju to, że jeśli widzimy auto z silnikiem diesla najprawdopodobniej ma ono wycięty filtr DPF. Filtr DPF jest to filtr cząstek stałych, mający za zadanie filtrować je ze spalin, jakie emituje silnik diesla. Filtry DPF są montowane jak na razie w dieslach, a powód do tego jest konkretny. Silniki diesla pod względem jakości spalania są napędzane gorszym paliwem niż silniki benzynowe.

Dlaczego wycinane są DPF-y?

Nie wiadomo ile dokładnie aut bez filtra DPF jeździ po polskich drogach. Wykrycie faktu, że filtr został wycięty, jest niezwykle trudne. Nawet kupując samochód ciężko jet sprawdzić obecność filtrów DPF. Należy dodać fakt, że mało komu na tym zależy. Filtry DPF są wymagane przez przepisy, ale są również obwiniane za spadek mocy silników diesla oraz są drogie w naprawie. Ponadto samochody z zamontowanym filtrem DPF słabo sprawdzają się w jeździe po mieście- często się zapychają. Naprawa — wymiana filtra DPF jest to koszt około 2 000zł (http://dpfecoserwis.pl/oferta/wymiana-filtrow-dpf). Wycięcie filtra kosztuje do 1 000zł i mamy problem z głowy.

Co daje wycięcie filtra cząstek stałych?

Nie przeprowadzono jak na razie badań, które miałyby za zadanie ustalić, jaki wpływ na eksploatację nowych silników diesla ma wycięcie filtra cząstek stałych. Specjaliści spekulują jednak, że może on nieco wydłużyć czas życia jednostki napędowej, zwiększyć moc oraz zmniejszyć spalanie. Ma to jednak swoją cenę. Cena ta jest widoczna w pomiarach jakości powietrzach w centrach miast. Wycięte filtry powodują zdecydowanie większą emisję zanieczyszczeń. Płacimy za to my, nasze rodziny oraz całe społeczeństwo.

Ilustracje pobrano ze strony: http://dpfecoserwis.pl .